sasontheroadagain.reismee.nl

3e Etappe van Calzadilla de la Cueza naar Sahagun

Zoals gezegd, heb ik het vandaag rustig aan gedaan. De massage van gisteren is een hele goede zet gebleken....ik kon vanmorgen weer redelijk normaal lopen. Ik viel mijn kuit nog wel maar geen echte pijn meer!!

Na een prima ontbijtje de koffer weer snel gepakt zodat Correos (de Post.nl van Spanje) hen kon ophalen.

Ik had met mezelf afgesproken voordat ik weer aan dit avontuur begon, dat ik niet perse alles hoef te lopen. Ik had gehoord van de mensen van het hotel dat er dit keer 4 dorpen inderweg naar Sahagun waren waar ik zonder problemen een taxi kon regelen.....BETER!! Dus ik ben vanmorgen samen met de Duitse dame die in België woont en route gegaan naar het eerste dorp. Dat ging wonderwel goed, alleen wat langzamer dan ik gewend ben. Maar langzaam is nu goed!!!

Na 6 km weer een dorp dat achter een heuvel ligt en daar eerst even naar de wc gegaan (was nodig, haha) en toen een kopje thee gedaan. Dat stilzitten is nu toch niet zo goed, dus zoals gisteren opgedragen door de masseuse....de taxi gebeld. Die zat echter in Leon op ca 60 km van hier dus het leek erop dat ik nog een uurtje moest wachten.... Maar nee, Cesar to the rescue!! Dat is de eigenaar van het hotel in het durp van gisteren..... Hoe verzin je het, de naam en als persoon heel aardig maar een beetje overhemd iets te ver open en BORSTHAAR en wat aanrakerig. Niet naar, maar toch....Hij heeft me even gebracht....een stukje van nog geen 15 minuten waar je dan 5 a 6 uur over loopt!!!

Echt onwijs aardig en hij vond me een heeeele slimme vrouw omdat ik 5 talen spreek...... Fank je wel Cesar!! Soms is het best handig om een vrouw te zijn in een machismo land....hahahaha!!!

Dus ik was al vroeg in Sahagun en heb het stadje een beetje verkend en echt overheerlijke empanadas gekocht voor de lunch bij een bakkertje. Daarbij een goede tomaat en voila... een heerlijke lunch was geboren!!

Vanmiddag de siesta maar gedaan zoals het hier hoort....zzzzzzzz en net terug van weer een massage!! Je moet het jezelf toch zo makkelijk mogelijk maken!!

Ik ga zo eten en dan zou ik morgen het hele stuk moeten kunnen lopen. En zo niet, dan zijn er altijd nog taxi's!!

Het is weer goed lopen hier....alleen het zou wat warmer en zonniger mogen zijn.....altijd wat om te zeiken (maar niet iedereen is waterdicht....haha)!!

Reacties

Reacties

Ilse

Olé Saskia, klinkt weer zeer avontuurlijk. Succes en genieten door de inspanning heen.
Grtz

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!