sasontheroadagain.reismee.nl

Een dagje Fromista

Vandaag was een rustdag, al heb ik uiteraard nog niet gelopen...haha! Nee vandaag even acclimatiseren n de benen en voeten een beetje laten wennen.

Qua weer kan het een stuk beter....het was tot eind van de middag droog, maar om nou te zeggen lekker weer....nee! Het is behoorlijk fris en daar heeft Sas eigenlijk niet echt op gecatered qua kleding. Als ik loop zal het wel gaan, maar ik heb maar 1 shirt met lange mouwen bij me. Dat wordt of veel wassen en in vochtige kleding lopen, of lekker stinken of dan maar een extra shirt kopen....ik ga het zien, haha!!

Ben vanmorgen even door het dorp gelopen en ben een paar kerken binnengegaan. Ze hebben hier in deze regio echt bizar veel kerken en zelfs meerdere kerken in de kleinste gehuchten....genoeg te zien. Meteen maar even een kaarsje aangestoken voor een behouden camino en om zij daarboven "te groeten"...er zitten er inmiddels genoeg!!

In 1 van de kerken kwam ik een groep Fransen tegen; 10 geestelijk gehandicapte jong volwassenen (vooral Downers) en hun begeleiders. Zij gaan elk op hun manier ook de camino beleven. Wat zijn en blijven dat toch bijzondere mensen....zo puur!! Ik heb echt even zitten genieten.

In Fromista is ooit in het verleden een kanaal (met klein sluisje) aangelegd en daar ben ik ook even gaan kijken. In deze tijd van het jaar staat het vol met veldbloemen en vooral klaprozen.....echt prachtig die kleuren. Dat is echt een verschil met september....dan probeert de natuur nog wat van de warmte te pakken om zich dan voor te bereiden op de herfst en winter.

Na de lunch ben ik lekker gaan lezen en heb even heerlijk getukt....was nodig!! Ik heb zelfs nog even naar "say yes to the dress Atlanta" gekeken...haha!! Mijn god, wat je al niet doet!!

Nu zo de koffer pakken en de spullen voor de wandeling klaarleggen en dan hopelijk een beetje lekker slapen en dat gaat het morgen beginnen!! Ik heb er zin in!!

Hasta manana chicas y chicos!!

Reacties

Reacties

Anne-Marie

Veel succes morgen!

Betty

Fijne tocht !

Baukje

Hi Saskia,

Leuk om je verslag te lezen, have fun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!