sasontheroadagain.reismee.nl

5e etappe van El Burgo Ranero naar .... Haarlem

Vannacht weer de halve nacht op de pot doorgebracht en daarom besloten om er een punt achter te zetten. Niet slapen, niet kunnen lopen en dan ook nog butweer is te veel van het goede.

Dus ik heb de reisorganisatie gebeld om het volgende hotel te annuleren evenals het bagagevervoer en ik heb vanmorgen bij het ontbijt naar treinen gekeken om me naar Madrid te krijgen. Er was een mogelijkheid om 8.40 uur vanuit Leon en een om 13.50 uur. Omdat ik toch al wakker was voor de 1e optie gekozen; dus ontbijten met geroosterd brood en jam en thee wederom, taxi laten bellen naar Leon (kaching!!) en snel mijn koffer pakken. Er was nog een "klein" misverstand over de taxi; ik was keurig voor half 8 beneden en kreeg te horen dat de taxi was besteld en rond 8 uur zou komen (gevraagd voor half 8) terwijl het 30 minuten rijden was naar Leon en de trein om 8.40 uur zou vertekken....STRESS en probeer maar in het Spaans duidelijk te maken dat je echt over 10 minuten een taxi MOET hebben om je trein te kunnen halen..... Ik denk dat mijn gezicht wel boekdelen sprak, haha!!

De taxi was er uiteindelijk om 7.40 uur, hop erin en zelfs nog een stuk langs de camino gereden waar ik nog een paar bekenden zag lopen. Op tijd in Leon en daar een treinkaartje gekocht en hop in de trein. Daar begonnen mijn darmen weer wakker te worden, dus het grove geschut Imodium ingezet om in ieder geval te kunnen reizen.

Dit was echt een snelle trein....op het 1e stuk reed ie 200km per uur en het 2e stuk ging in 300km per uur. Dat is alleen niet fijn als ie een tunnel in en uit gaat.....boom voor die oren!!!

In Madrid aangekomen hop in de metro naar de luchthaven en gelukkig zat alles mee.

Het hotel had me nog wat extra geroosterd brood meegegeven en bananen en dat kwam goed van pas! Af en toe een stuk brood genomen (met lange tanden eten....blehhh) en water....een godenmaal!!

Het was even wachten maar ik kon mee op de vlucht en na nog wat Imodium ook tijdens de vlucht op water en brood geleefd.

Mijn gebroerte Jeroen was zo lief om me op te halen van Schiphol en ook Indische kippensoep voor me te zijn gaan halen.

Dus.....helaas een verkorte versie van de camino dit jaar. Maar de camino loopt niet weg!!


Reacties

Reacties

Anne-Marie

Jammer! Maar toch weer mooie mensen ontmoet en weer leuke verhalen voor thuis. Tot de volgende keer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!