sasontheroadagain.reismee.nl

Van Haarlem naar Fromista

Wat een dag, wat een dag!!

Vanmorgen, of eerlijk gezegd vannacht, om half 4 moest Sas plassen en kwam de slaap niet echt meer. Na wat reiki toch nog eventjes de oogjes kunnen sluiten, maar de wekker ging om half 6 meedogenloos.....ERUIT!!!

Dus hup onder de douche, toch nog even de haren wassen, ontbijten met geitenkwark, walnoten, pecannoten, moerbei en wat vijgen ( ja, je moet er wel even wat voor doen om een lekker ontbijtje op tafel te zetten) en toen de haren nog drogen, koffer dicht, poekies knuffelen n nog even zien dat Tom met frisse tegenzin op de bak ging plassen (!) en toen sprintje trekken naar het station!!

Pff het was benauwd vanmorgen dus toen ik net de bus had gehaald die ik wilde halen, gutste het zweet echt overal uit....lang leve de deodorant, haha!!

Ik was al ingecheckt, dus bagage afgegeven, mijn welbekende "vakantie Linda" gekocht en nog een dwarsligger en hup naar de gate. We gingen iets later weg maar ik heb deze vlucht GEEN last van mijn oren gehad!!! BEL DE KRANT!!!!! Wat was dat fijn zeg.

Aangekomen in Madrid kwam mijn koffer als 1 van de laatste koffers van de band (pffff) en toen begon het avontuur. Met de metro naar Chamartin in het noorden van Madrid om de trein naar Fromista te pakken. Dat ging vrij vlot en ik had de hoop om eerder naar Valladolid te kunnen waar ik zou moeten overstappen op de trein naar Fromista. Helaas pindakaas....alle treinen naar Valladolid zaten vol, dus 2 uur wachten op "mijn" trein. Met een beetje mensenkijken kom je de tijd best wel door, heb ik ondervonden. Maar goed, de trein naar Valladolid was een hele snelle die gemiddeld ruim 200 km per uur ging...dus in 1 uur naar Valladolid. Daar ging het over naar de andere kant van het spectrum....het boemeltje....jawel bij elk station werd gestopt en weer een uur verder was ik in Fromista!

Ik wist niet precies waar het hotel was dus nu de bundel in heel Europate gebruiken is, maar even gebeld en het was gelukkig niet te ver en snel gevonden.

Na eerst mijn sneakers uitgedaan te hebben en mijn slippers aan het durrep gaan verkennen en toen ik bij een kaart stond te kijken, kwam er een leuke vrouw uit Zuid Afrika (bleek later) bij staan en we raakten aan de praat en zijn uiteindelijk samen gaan eten en hebben een hele leuke avond gehad. Met sommige mensen klikt het gewoon!!

Morgen meer, nu eerst proberen lekker te slapen..  zzzzzzz

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!