sasontheroadagain.reismee.nl

Van Bilbao met de bus naar Pamplona waar mijn camino dit jaar begint

Hallo allemaal,

Vanmorgen na het ontbijt eerst even een tandenborstel gekocht, want Sas had die na het tandenpoetsen gisteren heel fijn weer teruggezet in de beker in de badkamer.....grrr! Ik heb nu een paarse borstel met oranje haren, kekke kleuren toch?! Ga hem vanavond uitproberen!

Om naar het busstation te gaan, moest ik 15 tot 20 minuten lopen in de ochtendhitte (zou 34 graden worden) dus Sas heeft zichzelf op een taxiritje getrakteerd. Was wel €5!!

Daar aangekomen in de redelijke chaos een kaartje weten te bemachtigen (€14,85) en toen nog een half uurtje op de bus naar Pamplona gewacht en weg waren we. Prima manier om je te verplaatsen en niet duur!! De rit duurde ruim 2 uur.

In Pamplona aangekomen, was het inmiddels ruim 34 graden geworden en gelukkig hoefde ik maar 10 minuten te lopen naar mijn hotel. Het ligt aan de oude binnenstad en is een echt camino hotel....degelijk maar sober.

Daar eerst even gegeten want je mocht in de bus niet eten......hongerrrrr. Even wat bijgekomen en toen de oude binnenstad in. Pamplona is echt een mooie stad, vol kleine straatjes, pleinen, kerken (!) en charme. Absoluut de moeite waard, alleen met deze temperaturen is het afzien.

Morgen schijnt het te gaan hozen in de middag, dus ik neem de regenponcho mee!! Als het echt te erg wordt, rijden er vast wel bussen en taxis.....haha!

Net mijn eerst pelgrimsmenu weggewerkt; speciaal 3-gangenmenu tegen prima tarief (€15,50 dit keer) en nog klein wandelingetje terug naar het hotel. Mijn blog weer bijgewerkt en dan zo rustig proberen te slapen in de hitte......

Morgen begint het avontuur!!!

Hasta manana!

Sas

Reacties

Reacties

Linda

Slaap lekker!!

betty

klinkt als een rustige opstart van je wandeling.
goeie tocht met jezelf !!

Ianthe

Hé Sas leuk te kezen! Yep Guggenheim is zeker de moeite waard! Echt uitersten daar of heet zon, of regen, ach koelt t lekker af en gaat t lekker ruiken!!!
Heb een goeie CAMINO!!!

Ianthe

kezen=lezen!!! Lol

Patricia

Wat een mooi avontuur!

Jeroen

Is Pamplona niet de stad van de tomatengevechten? In ieder geval zal de "regenponcho' ook daar wel tegen bestand zijn... ;-) Veel loopplezier zus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!