sasontheroadagain.reismee.nl

De laatste etappe van Padron naar Santiago de Compostela

Jemig de pemig, de laatse etappe al weer!!

Aan de ene kant wil ik graag naar mijn eigen huis, mijn eigen bed en de poezen (ook gezien het visje), maar het is ook heel fijn om hier in de natuur rond te darren en van plek naar plek te wandelen en zulke leuke mensen te ontmoeten....dilemma!!

De voorspelling was dat het vandaag de hele dag zou regenen en dan niet een klein beetje....
Gelukkig sliepen er nog 2 Nederlandse dames het huis van de Adams Family die me hebben aangeboden om van een van hen het regenjackje te lenen voor onder de regenponcho van de Aktion. Zooo lief!!
We zijn daarom vanochtend met zijn drietjes door de stromende regen gaan ontbijten,. Alhoewel ontbijten.....we kregen een tosti met verse jus en koffie of thee. Tosti's op je nuchtere maag vallen wat HARD kan ik je zeggen uit ervaring....haha! Ach, maar we kregen te eten en zijn daarna met frisse moed de regen weer ingelopen.

Gelukkig hield het na ongeveer een uurtje op met regenen en kon de regenkleding uit!!
Na weer een stempel te hebben gescored in een café, lekker met de fleece aan de buitenlucht in en het was prettig lopen.

Onderweg weer behoorlijk wat foto's gemaakt van mooie, leuke, gezellige en wat dan ook dingen gemaakt, die ik nog op de blog zal zetten.

De hele dag bleef het zonnetje, wolkje en toen we de voorsteden van Santiago de Compostela bereikten, kwam het met bakken uit de hemel zetten. Wij in de heuvelen van Spanje soms voetje voor voetje naar boven en beneden om te voorkomen dat je op je snuiter ging.....brrrr.

En jawel, toen we echt in Santiago de Compostela aankwamen, brak de zon door en die is de rest van de middag blijven schijnen.
Het laatste stukje was heuvel op en dat was toch wel pittig na bijna 25km lopen....en toen.....toen was er de kathedraal van Santiago de Compostela, eindpunt van de wandeling!!!
IK HEB HET GEWOON GEFLIKT, met visje en de daarbijbehorende ongemakken, heeft Sas het gewoon helemaal zelf uitgelopen!!

Na het bereiken van de kathedraal moesten we onze accreditatie nog halen. Dat hield in ca. 1 uur in de rij om de eindstempel en oorkonde te ontvangen en als je net 25 km in de benen hebt, is het niet fijn om in de schaduw te moeten staan, kan ik je zeggen!! De benen werden met de minuut stijver en iedereen kreeg het koud.
Maar ik heb mijn oorkonde in het Latijn (daar moet ik me nog eens goed over buigen) en daar ben ik best trots op!

Toen naar mijn hotel, nou ja, hostel en ik dacht heeeeerlijk in bad te gaan liggen....... Het bad was ca 80 dm lang en dat is heel moeilijk liggen, haha! Dan maar onder de hete douche en even bijkomen voor ik weer de deur uit moest voor het avondeten.
Ik kwam de 2 Nederlandse dames tegen in de stad en we zijn met zijn drietjes gaan eten en toen lekker het mandje in, zzzzzzzzz!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!