sasontheroadagain.reismee.nl

Van Caldas do Rei naar Padron

Hallo allemaal,

Vandaag de een na laatste etappe van Caldas do Rei naar Padron.

Het visje is inmiddels verder aan het zakken in mijn spijsverteringskanaal en ik hoop dat hij niet al te veel ellende veroorzaakt. Vooralsnog heb ik gewoon door kunnen lopen en ik ga ervan uit dat ik de hele rit op eigen kracht zal uitlopen.
Ik heb mezelf wel beloofd dat ik een taxi mag nemen als het ECHT niet gaat..... Je moet het ook een beetje leuk houden, toch?!

Vandaag was het heerlijk loopweer; we begonnen in de miezer, maar het klaarde gelukkig snel op. Ik heb nu mijn regenponcho STANDAARD in mijn dagrugzakje zitten en eerlijk gezegd, zat de vuilniszak lekkerder, haha!!

Vandaag redelijk vaak alleen gelopen, maar het was wel weer prachtig. Ik heb weer echt van alles als ondergrond gehad; geasfalteerde weg, bospad, tussen de wijnranken door, door kleine gehuchtjes en best wel vaak over die N550 heen.

Gisteren was voor mij vooralsnog de mooiste route, maar elke dag is een cadeautje!!

Vandaag dus aangekomen in Padron, waar de beroemde peppers vandaan komen. Hier in Spanje (in Galicië in ieder geval) worden ze in allerlei vormen gegeten en de ene peper is uiteraard heter dan de andere. Ik heb het vanavond geprobeerd en het viel mee, al zou ik niet een hele schaal ophoeven.....

Ik slaap vanavond in een pension en het is net alsof ik in een time warp ben beland..... Denk aan de Adam's Family en plaats het dan in Spanje, haha!! Echt in alle hoeken en gaten vindt je donkere meubels en tapijten en de loper op de trap is overdekt met plastic!!

Alleen jammer dat de eigenaar niet geïnteresseerd is in iets wat met de Camino te maken heeft en we moeten buiten de deur ontbijten.
Volgens mij heeft ie zijn haar net zwart geverfd....haha!!

Rond 6 uur begon er nog een bruiloft hier in de kathedraal... heel bijzonder om even te zien.
In Spanje is het heel gebruikelijk om in het weekend te trouwen; kerken kunnen ook alleen maar in het weekend en bij ons is dat juist omgekeerd.
Zo heeft elk land zijn gewoontes....

Vanavond met een hele groep gegeten, o.a. met The British People (Iain, Biddy, John en Sheena). Wat is Britse humor toch leuk!!

Morgen de laatste etappe al weer!! I.v.m. het visje zou ik wel graag in mijn eigen bedje liggen, maar voor het wandelen zou ik wel willen blijven!!
De weersvoorspelling is alleen REGEN.....blehhhh!!

Maar ja, nog maar 1 dagje......

Hasta manana!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!