sasontheroadagain.reismee.nl

De wandeltocht is begonnen.....

Jawel, de wandeltocht is begonnen!!

Vanmorgen ben ik om 9 uur begonnen met lopen van Tui naar O Porrino. Ik was toch wel een beetje zenuwachtig en het duurde even voor ik de "fletchas amarillas" (de gele pijlen) goed kon vinden. Je zoekt je soms een ongeluk voor je die k.....dingen hebt gevonden, maar dat mag de pret niet drukken!!

Dus op weg van het echt prachtige stadje Tui naar O Porrino.

Tui heeft heel veel oude kern en heeeeel veel trappen en steile straatjes, maar het is echt adembenemend mooi. De mensen zijn ook bijzonder vriendelijk, al vraag je je soms af of ze niet zo aardig zijn omdat ze medelijden met die idioten hebben die de camino lopen , haha!!

De eerste 2 a 3 ur lopen ging vrij gemakkelijk moet ik zeggen, maar rond het middaguur begon ik toch de benen wel te voelen met het stijgen en dalen.

Mijn bagage wordt vervoerd, maar mijn dagrugzak is toch nog best wel zwaar.....pfffff wat een mens toch meesjouwt.....

Kijken of ik morgen iets minder kan meenemen, maar er kan ook niet zo heel veel meer in mijn koffer.....

De eigenlijke route zou langs een industrieterrein lopen naar O Porrino, maar er is een alternatieve route uitgezet door het bos......alleen die iets ietsje langer....zo'n dikke 2 kilometer.

De aanvang van deze alternatieve route was een behoorlijk stevige klim. Zo eentje waarvan je denkt....mijn god gaat mijn lijf dit wel trekken en houden mijn longen dit?!?!

Maar, zoals jullie zien, heb ik het overleefd!

Morgen ga ik proberen iets eerder te starten i.v.m. de warmte. De wekker wat eerder zetten en maar zien hoe het me dan vergaat....... Dit moet je echt niet doen eind juli/begin augustus....dan smelt je denk ik.

Ik heb inmiddels wat foto's toegevoegd, zodat jullie een indruk hebben.

Bon camino zeggen ze hier.....we gaan morgen weer verder!!

Hasta manana!!

Reacties

Reacties

Annemarie

Lieve Sas,
Klinkt heel stoer allemaal en ook heel bijzonder. Jij loopt daar toch maar mooi: een met dat landschap en op een weg die al door ontelbare voeten is gelopen. Dat moet toch een bepaalde sfeer geven - een camino-energie! Ik ben zo benieuwd of je dat ook kunt voelen. Al zul je nu misschien meer bezig zijn met de inspanning! Liefs!

betty

hey Sas,
wat geweldig!
daar loop je dan!
landschap, andere camino-gangers, geuren, stilte, vogels, bossen, uitzichten.
tjonge....wat een ervaring zo met jezelf!
een heel goeie tocht, Sas.
liefs Betty

Jeroen

Ha Zus, wat ik mij afvroeg:loop je (nog) alleen of heb je al een "wandelmaatje"? Succes of beter gezegd Tui, tui, tui!;-)

ianthe

heerlijk hoe je schrijft weer, de paden op de lanen in, goed bezig meissie.xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!